Friss jogsival a holtterekben
Az autósiskolai elméleti és gyakorlati oktatás során megismerhettük a gépjármű körül létrejövő holttereket, ami a személygépkocsi kialakításától, típusától függően változhat, de mindegyik esetben jelen van.
- Tehergépjárműnél ezek a terek nagyságrendekkel nagyobbak a jármű kialakítása, felépítése végett. Sokkal könnyebben észrevehetetlenné válik egy személygépjármű a tehergépkocsivezető számára emiatt. Ebbe a térbe akár párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, akár előzés közben különböző sávban egymás mellett haladva kerülhetünk, amikor a tehergépjármű mellett elhaladunk. Ez a tér, amit a tükrökből már nem, az autó mellett, előtt pedig még nem láthatunk. Nagyjából ezek a terek a tehergépkocsi közepe és a vezetőfülke eleje között vannak. Sok baleset forrása sajnos a holttérben tartózkodó jármű észrevétlensége a tehergépkocsivezető számára. Éppen ezért igyekezzünk minél kevesebb időt tölteni ezeken a kritikus helyeken a lehetőségeinkhez képest!
- Ezzel a gyártók és a tervezők is régóta tisztában vannak, ezért megpróbálnak olyan visszapillantó és kiegészítő tükröket gyártani, felszerelni, amelyek domborúak és ezáltal nagy látószögűek. Sajnos az eredmény így sem 100 %-os ami nekünk motorkerékpárosoknak, személygépjárművezetőknek nem jó hír.
Nagy előrelépés a nagykategóriás gépjárműveknél a holttér csökkentésére irányult forradalmi fejlesztés, a modern, visszapillantó tükröket helyettesítő kamerarendszerek bevezetése. Ezekkel gyakorlatilag közel 100%-os a beláthatósága a régi holttereknek, ami rengeteg érzékelővel párosult, ezzel is informálva a tehergépkocsivezetőt a holttérben tartózkodó gyalogosokról, tárgyakról, gépkocsikról.
Kezdd el te is a stresszmentes, személyre szabott gyakorló vezetésedet!
Árak/csomagok
Semmi Stressz Vezetés oktatás
Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés
jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...
Szerző: Pálinkás Mihály