Tel: +36 20 273 05 54 | Hétfő - Péntek 8:00 - 18:00  Szombat 8:00-14.00
A
  • KATEGÓRIA
B
  • KATEGÓRIA
C
  • KATEGÓRIA
J
  • JOGSI UTÁN

Teherszállítás személy autóval jogsi után 3. rész

Teherszállítás személyautóval jogsi után 3.rész

 

Miután az előző részekben kitárgyaltuk a rakományrögzítés eszközeit, fontosságát, rossz alkalmazásának a veszélyeit, következhet még egy elmaradhatatlan dolog a témával kapcsolatban.

Ez a dolog nem más, mint a megengedett legnagyobb össztömeg!

Ez az érték minden személygépkocsi forgalmi engedélyébe be van jegyezve a megfelelő rovatba. Ezt a tömeget nem szabad túllépnünk. Mint az elnevezése is utal rá, az összes tömeget bele kell számolni.

Az autó öntömegét, utasok tömegét a vezetőével együtt, csomagok tömegét és pluszban a szállított rakomány tömegét. Sokszor ennek a meghatározása nem könnyű feladat.

A számlán, szállítólevélen, amit a vásárlásnál kapunk sok anyagnál fel van tüntetve az áru tömege, vagy darabra kivetítve vagy a megvásárolt mennyiségre. Ezekből a gépjármű öntömegét, utasok tömegét, a szállított áru tömegét összeadva megkapjuk az össztömegünket. Ez a tömeg nem lehet több, mint a forgalmi engedélybe hivatalosan bejegyzett össztömeg. A bejegyzett össztömeg nem egy hasra ütésre kitalált adat, hanem a gépkocsi gyártója által megadott adat, ami ennél az össztömegnél még garantálja az autótól elvárt műszaki jellemzőket, tulajdonságokat, amik a biztonságos közlekedéshez szükségesek.

Előfordul, hogy a nehezebb tömeg hatására a jármű vezetésénél is kismértékű változásokat tapasztalhatunk. Másképp viselkedhet kanyarodáskor, fékezésnél, hirtelen kormánymozdulatkor.

Ezekkel számolnunk kell, ha megterheljük autónkat és ezt szem előtt tartva nagyobb követési távolságot érdemes tartanunk a megszokottnál.

 

Válaszd te is a stresszmentes gyakorló vezetési órákat!

Árak/csomagok

 

Semmi Stressz!

Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés

jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...

Szerző: Pálinkás Mihály