Teherszállítás személyautóval jogsi után 3.rész
Miután az előző részekben kitárgyaltuk a rakományrögzítés eszközeit, fontosságát, rossz alkalmazásának a veszélyeit, következhet még egy elmaradhatatlan dolog a témával kapcsolatban.
Ez a dolog nem más, mint a megengedett legnagyobb össztömeg!
Ez az érték minden személygépkocsi forgalmi engedélyébe be van jegyezve a megfelelő rovatba. Ezt a tömeget nem szabad túllépnünk. Mint az elnevezése is utal rá, az összes tömeget bele kell számolni.
Az autó öntömegét, utasok tömegét a vezetőével együtt, csomagok tömegét és pluszban a szállított rakomány tömegét. Sokszor ennek a meghatározása nem könnyű feladat.
A számlán, szállítólevélen, amit a vásárlásnál kapunk sok anyagnál fel van tüntetve az áru tömege, vagy darabra kivetítve vagy a megvásárolt mennyiségre. Ezekből a gépjármű öntömegét, utasok tömegét, a szállított áru tömegét összeadva megkapjuk az össztömegünket. Ez a tömeg nem lehet több, mint a forgalmi engedélybe hivatalosan bejegyzett össztömeg. A bejegyzett össztömeg nem egy hasra ütésre kitalált adat, hanem a gépkocsi gyártója által megadott adat, ami ennél az össztömegnél még garantálja az autótól elvárt műszaki jellemzőket, tulajdonságokat, amik a biztonságos közlekedéshez szükségesek.
Előfordul, hogy a nehezebb tömeg hatására a jármű vezetésénél is kismértékű változásokat tapasztalhatunk. Másképp viselkedhet kanyarodáskor, fékezésnél, hirtelen kormánymozdulatkor.
Ezekkel számolnunk kell, ha megterheljük autónkat és ezt szem előtt tartva nagyobb követési távolságot érdemes tartanunk a megszokottnál.
Kezdd el te is a stresszmentes, személyre szabott gyakorló vezetésedet!
Semmi Stressz Vezetés oktatás
Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés
jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...
Szerző: Pálinkás Mihály