Tel: +36 20 273 05 54 | ✉ info@vezetesguru.hu   Hétfő - Péntek 8.00-18.00  Szombat 8.00-14.00 
A
  • KATEGÓRIA
B
  • KATEGÓRIA
C
  • KATEGÓRIA
J
  • JOGSI UTÁN

Motor vásárlási tanácsok jogsis kezdőknek II

Motor vásárlási tanácsok jogsis kezdőknek II.

 

A különböző típusoknak a biztonsági elemei is változók. A legtöbbjüket blokkolásgátlóval és elől-hátul tárcsafékkel szerelik fel.

  A régebbi, illetve kisebb típusoknál még találkozhatunk dobfék rendszerrel elől-hátul, esetleg kombinálva, amely kevésbé hatékony megoldás a teljes tárcsafékrendszerhez képest. Természetesen a régebbi típusoknál a blokkolásgátló rendszer sem volt még akkoriban elérhető.  A motorkerékpároknál az ABS rendszer bevezetése hatalmas változást hozott a vészfékezés kimenetelének a tekintetében. A motorkerékpárnak a tapadási felülete jóval kisebb, a kerekek száma, illetve a gumik szélessége, átmérője miatt, mint egy személyautóé.

  • Ez azt eredményezi, hogy sokkal hamarabb megcsúsznak vészfékezés következtében a kerekek és irányíthatatlanná, kezelhetetlenné válik a motorkerékpár, ezzel növelve a baleset kialakulásának az esélyét.
  • Természetesen ez az állapot az időjárási és útviszonyok megváltozása miatt könnyebben létrejöhet, akár az út nyálkásodásakor, akár esőzés idején, amikor emiatt a fékút jelentősen megnövekedhet és az irányíthatóság nagymértékben romolhat.
  • Az ABS -el felszerelt motorkerékpár a vészfékezés esetén is irányítható marad, ezzel elősegítve a baleset elkerülését vagy javítva a baleset kimenetelét.
  • Azt gondolhatjuk, hogy a kerekek száma és ezáltal a talajjal érintkező tapadási felület miatt, a motorkerékpár fékútja sokkal hosszabb lehet, mint egy személyautóé, aminek a tapadási felülete nagyobb, de ez a valóságban nem mindig van így.
  • Történtek már a fékutak különbségére vonatkozóan összehasonlító tesztek. Azonos sebességről, azonos útviszonyok mellett egy személyautó és egy motorkerékpár fékútját hasonlították össze. Mindkét gépjármű ABS-el felszerelt volt. 60 km/h sebességről megállásig a fékút hossza 3,2 méterrel rövidebb volt a motorkerékpárnál, mint a személygépkocsinál száraz úttesten. Nedves, csúszós úton ez természetesen változhat.

A vétel előtt mindenképpen poróbáljuk ki a kiszemelt motort vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés alkalmával. Ehhez mindenképpen szükséges némi vezetés gyakorlás jogsi után, hogy legyen egy minimális vezetési rutinunk.

 

Kezdd el te is a stresszmentes, személyre szabott gyakorló vezetésedet!

 Árak/csomagok

 

Semmi Stressz Vezetés oktatás

Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés

jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...

                            Szerző: Pálinkás Mihály