Motor vásárlási tanácsok jogsis kezdőknek II.
A különböző típusoknak a biztonsági elemei is változók. A legtöbbjüket blokkolásgátlóval és elől-hátul tárcsafékkel szerelik fel.
A régebbi, illetve kisebb típusoknál még találkozhatunk dobfék rendszerrel elől-hátul, esetleg kombinálva, amely kevésbé hatékony megoldás a teljes tárcsafékrendszerhez képest. Természetesen a régebbi típusoknál a blokkolásgátló rendszer sem volt még akkoriban elérhető. A motorkerékpároknál az ABS rendszer bevezetése hatalmas változást hozott a vészfékezés kimenetelének a tekintetében. A motorkerékpárnak a tapadási felülete jóval kisebb, a kerekek száma, illetve a gumik szélessége, átmérője miatt, mint egy személyautóé.
- Ez azt eredményezi, hogy sokkal hamarabb megcsúsznak vészfékezés következtében a kerekek és irányíthatatlanná, kezelhetetlenné válik a motorkerékpár, ezzel növelve a baleset kialakulásának az esélyét.
- Természetesen ez az állapot az időjárási és útviszonyok megváltozása miatt könnyebben létrejöhet, akár az út nyálkásodásakor, akár esőzés idején, amikor emiatt a fékút jelentősen megnövekedhet és az irányíthatóság nagymértékben romolhat.
- Az ABS -el felszerelt motorkerékpár a vészfékezés esetén is irányítható marad, ezzel elősegítve a baleset elkerülését vagy javítva a baleset kimenetelét.
- Azt gondolhatjuk, hogy a kerekek száma és ezáltal a talajjal érintkező tapadási felület miatt, a motorkerékpár fékútja sokkal hosszabb lehet, mint egy személyautóé, aminek a tapadási felülete nagyobb, de ez a valóságban nem mindig van így.
- Történtek már a fékutak különbségére vonatkozóan összehasonlító tesztek. Azonos sebességről, azonos útviszonyok mellett egy személyautó és egy motorkerékpár fékútját hasonlították össze. Mindkét gépjármű ABS-el felszerelt volt. 60 km/h sebességről megállásig a fékút hossza 3,2 méterrel rövidebb volt a motorkerékpárnál, mint a személygépkocsinál száraz úttesten. Nedves, csúszós úton ez természetesen változhat.
A vétel előtt mindenképpen poróbáljuk ki a kiszemelt motort vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés alkalmával. Ehhez mindenképpen szükséges némi vezetés gyakorlás jogsi után, hogy legyen egy minimális vezetési rutinunk.
Kezdd el te is a stresszmentes, személyre szabott gyakorló vezetésedet!
Árak/csomagok
Semmi Stressz Vezetés oktatás
Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés
jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...
Szerző: Pálinkás Mihály