Örök dilemma, benzines vagy diesel autót vegyek?
A jogsi utáni gyakorló vezetés, újrakezdő vezetés egyik sarkalatos pontja a saját autó vásárlása. Érdemes kicsit körbejárni a témát vásárlás előtt, főleg, ha kellőképpen nem vagyunk otthon benne. Biztosan van a családunkban, esetleg a környezetünkben mindkét tábor képviselőjéből valaki, aki a saját választása mellett kampányol, ha autó vásárlásról beszélgetünk vele.
Attól függ leginkább a jó választás, hogy milyen célra/célokra szeretnénk a legtöbbször használni majd a féltett kincsünket. Amikor azt hisszük, hogy kis autó vagy nagyobb kombi, esetleg egyterű közül kell csak eldöntenünk, hogy melyik lesz számunkra a legpraktikusabb akkor csak körülbelül félig vagyunk készen, hiszen a motorizáltság kérdése még megválaszolásra vár a keresgélés és az autó megvétele előtt. Mindkét motorral szerelt gépjárműnek megvannak a sajátos tulajdonságai, előnyei és hátrányai is.
Felhasználás tekintetében első körben meg kell vizsgálni, hogy milyen gyakran fogjuk vezetni az autót, mekkora távolságokat fogunk vele közlekedni általában, ezek az utak javarésze városi forgalomban fog történni, avagy hosszabb távon, esetleg autópályás vezetés formájában.
Ez a típusú motor hamarabb bemelegszik az üzemi hőfokra, ami a motornak a legoptimálisabb hatásfok és kenés szempontjából is. A téli hidegekben a fűtésről nem is beszélve. A motor felépítéséből adódóan a régebbi típusok jóval egyszerűbbek voltak akkori diesel társaiknál. Így a meghibásodás esetén a javítási költségek a kevesebb alkatrészek miatt kedvezőbben alakultak. A nagyrészük sima egyszerű szívómotor, turbófeltöltő és egyéb műszaki tartalmak nélkül. Az üzemanyag fogyasztásuk viszont nagyobb, mint hasonló kategóriájú diesel társaiké. Tehát a szervizelése általában olcsóbb, de az üzemanyag költsége drágább.
Itt a motorunk üzemi hőfokra történő bemelegedése biztosítva van a kedvező üzemanyag-fogyasztás pedig hosszabb távon érezhető különbség a benzinesekhez képest. Itt a motorunk sajátos tulajdonságai miatt általában sűrűbb olajcserére számíthatunk. A turbófeltöltőtől, összetett üzemanyagellátó rendszertől, kettőstömegű-lendkerék/kuplung kombótól félnek a legtöbbször a tulajdonosok, hiszen ezek cseréje több százezer forintra is rúghat.
Tehát bármilyen autóra, motorizáltságra is esik a választásunk az autóvásárlással kapcsolatosan, ezeket a különbségeket mind anyagilag, mind műszakilag, érdemes feltennünk a mérleg két serpenyőjére.
Ha jogosítvány után kevés a gyakorlatod, kezdd el te is a stresszmentes gyakorló vezetést!
Semmi Stressz Vezetés oktatás
Vezetés gyakorlás, gyakorló vezetés
jogsis kezdőknek, újrakezdőknek...
Szerző: Pálinkás Mihály